איך המחשבות שלך יכולות לקבוע את הרגשתך

איך זה מרגיש להיות תקוע בתוך קופסה?

דמיין לעצמך שאתה נמצא בתוך קופסה גדולה. קופסה שהיא מספיק גדולה כדי שתוכל לעמוד בה בנוחות, וגם גבוהה מספיק כדי שתוכל לצאת ממנה החוצה. אתה לכוד בתוך הקופסה. וגם כשאתה מנסה להתרומם, אתה לא מצליח להגיע לראש התיבה.

אתה עומד שם ותוהה איך לכל הרוחות תוכל לצאת. והתיבה כבדה מדי לנסות ולהתהפך איתה, אף אחד לא יכול לשמוע אותך צועק לעזרה, והתיבה עבה מדי לניקוב חור מבפנים, אני בטוח שישנן דרכים לצאת, אבל אנא שחק איתי לרגע.

קרא את זה ואז עצום את עינייך והתמקד במחשבות על איך זה באמת להיות כלוא בקופסה כזו,

או במקום אחר שאתה מרגיש שרע לך בו. אילו מחשבות עוברות בראשך? מה אתה אומר לעצמך? אתה אומר לעצמך שאתה לעולם לא תוכל לצאת, אתה לכוד, את מת מרעב, אתה תמות בתיבה זו, ואף אחד לא יעזור לך? הרשימה הזו הולכת ומתארכת. איך אתה מרגיש בגופך כאשר אתה באמת רואה את עצמך לכוד התיבה ואינך מסוגל לצאת? האם הבטן מכווצת? האם אתה מתחיל להרגיש חולה? מתכוון מה היית מרגיש בגופך אם אתה באמת חושב את המחשבות שאתה שעוברות בראשך.

כאשר אני מדמיין את זה, אני מרגיש כאילו שזה באמת מה שקורה לי. אם אתה לא מרגיש כך,  אז דמיין תרחיש שיגרום לך להרגיש בדיוק כמו חוסר תקווה או תחושה שלילית. אמור לעצמך דברים שמאמתים את התיאור הזה. עכשיו פתח את עינייך והזכר לעצמך כי שום דבר מכל זה הוא נכון, זה לא קורה לך גם אם המוח שלך אומר לך שזה קורה. המוח הוא חזק ביותר בצורה הזו. זה ייתן לך כל מיני "ראיות" מצביעות על כך שכל המחשבות האלה הן נכונות.

כשהמחשבות שלך אומרות לך דברים נוראיים,

אתה מאמין בהם, ואז הגוף שלך מגיב…

אני רוצה לראות לך איך תוכל בקלות לשכנע את עצמך שהסיפורים שאתה מספר לעצמך הם נכונים. מחשבות שליליות ניזונות זה מזה, ולפני שאתה מודע לזה, דיכאון עמוק משתלט עליך שוב, תשומת לב למה זה "אומר" בראשך זה דבר מאוד חיוני כדי לצאת ממצב הדיכאון. כל כך הרבה פעמים בעברי הייתי משוכנע שאני לעולם לא ארגיש יותר טוב. אמרתי לעצמי דברים כמו, "אני לא יכול לעשות את זה", "זה הכי טוב שאני יכול להרגיש אי פעם", "זה מבאס". כל המחשבות האלה ניזונים זה מזה,  והגוף מגיב בבחילה, או מכווץ את השרירים, הראש מתחיל לכאוב ….

ישנן דרכים רבות כל כך לגופנו שבו הוא מגיב למחשבות שליליות. עכשיו תשנה את המחשבות על דברים כמו "קשה לי לחכות לרגע שבו אוכל ללכת לחנות האהובה שלי ביום שישי", או "אני אוהב לשמוע את הצחוק של הילדים במשפחה שלי ולעשות חיים", או "אני אסיר תודה על כך שאני יכול לעשות אמבטיה חמה". להגיד משהו שאתה יודע שגורם לך להרגיש טוב. עכשיו, שים לב לניגוד … איך הגוף שלך מגיב למחשבות החיוביות בניגוד לשליליות?

המחשבות הן מי שאתה. אם המחשבות שלך אומרות לך דברים נוראיים, כאלה שאתה מאמין בהם, אז גופך מגיב בתחושה של דיכאון. והשפל יימשך, כי הנשמה שלך יודעת שהדברים האלה אינם נכונים, אבל המוח שלך בדיוק שם מנסה לשכנע אותך שהמחשבות האלה הן נכונות. למרבה הצער, אתה מאמין למחשבותיך כי זה מה שלמדת לעשות. זו לא אשמתך. ולכן, אתה מרגיש אומלל עד שתחליט לזכור מחדש את האמת, והיא בתוך כל אחד ואחד מאיתנו. האמת שאתה כולך אהבה טהורה. יש לך את הכוח להחליט להפוך את המצב הזה בכל רגע שתבחר. ואתה יכול לעשות להחליט לעשות זאת בכמה פעמים שתצטרך.

בדיוק כמו שהמחשבות השליליות נרכשו, כך הן יכולות להיות מוסרות

אל תאמין לכל מה שאתה חושב! זה תלוי אצלי בבית. זה די מבלבל אנשים בהתחלה. רוב האנשים מאמינים שאם הם חושבים משהו, אז זה עושה את זה נכון. וזה ממש לא נכון! המחשבות השליליות שבתודעה שלנו הן אף פעם לא נכונות. לא נולדנו לשנוא את עצמנו. נולדנו לאהוב את עצמנו ואת האחרים. השנאה העצמית שמתרחשת במוחך היא התניה נרכשת. אף אחד לא נולד עם המחשבות כה נוראיות. זה נרכש. אז, בדיוק כמו שהמחשבות השליליות נרכשות, אפשר גם להסירן. זה דורש עבודה,

כחלק מתהליך עליך להיות עם נכונות לחוש את הרגשות כפי שהם עולים  בך. אם אינך חש ברגשותיך, אתה תישאר תקוע בתהליך המחשבות השליליות שאותן רכשת. כאשר אתה מתעלם מרגשותיך,  אתה משתק חלק מהאני האמיתי שלך. וכאשר אתה מרדים את האני האמיתי שלך, אתה נהיה מדוכא. אתה יכול להעמיד פנים במשך זמן מה, ורוב האנשים מעמידים פנים כל חייהם. אם זה המקרה, אז זה עשוי להרגיש כאילו שאתה פשוט ממשיך לזרום בדרך החיים, כשבמציאות, זה כמו למות מוות איטי. על מנת לפרוץ מתוך הדיכאון, נדרש אומץ ונכונות.

כל מצב הרוח שלנו משתנה משום שאנו מאמינים במחשבות

מורים רוחניים אומרים הרבה פעמים. שלפעמים מספיק זה מספיק. "פשוט להפסיק". להפסיק להזדהות עם מחשבותיך, להפסיק לחפש את "התשובה", להפסיק לחפש את ההארה, פשוט להפסיק! לקח לי זמן כדי להבין באמת מה הם מנסים להגיד. עכשיו אני רואה, (לפחות אני חושב שאני רואה) פשוט לעצור את המחשבות. הראש מספר לך סיפורים כדי לתקוע אותך. במקום זאת, תחוש את הרגשות שלך, תהיה מודע למחשבות, ומה שבטוח, אל תאמץ את המחשבות! הם רק מחשבות!

אנחנו נופלים למלכודת של האמונה במחשבות שלנו,  ולאחר מכן כל מצב הרוח שלנו משתנה משום שאנו מאמינים למחשבות! למען האמת יש לנו את כל מה שצריך שם בתוכנו. זה דורש במודע מאמץ רציני לקבל את ההחלטה להתחיל לחקור את המחשבות שלך ולחזור אל האמת של מה שהיה בך כל הזמן. יש לך אהבה, יש לך את התשובות שאתה חושב שאתה יכול למצוא רק מחוץ לעצמך. וכאשר אתה ממשיך להאמין ולאחוז במחשבותיך, אתה בעצם ממשיך לחפש איזשהו "מופע" גדול חיצוני כלשהו (כגון חיפוש אחר הארה, או לחפש את תשובת הקסם לתקן את הדיכאון שלך) ואז אתה ממשיך להישאר בדיכאון.

במקום זאת, בפעם הבאה שאתה נתקל במחשבה שלילית שאתה מודע לה, נסה לאמור לעצמך …. פשוט להפסיק … זה כל הסיפור … פשוט להפסיק … כל זה לא נכון. ואז, שים לב איך הגוף שלך מרגיש. אתה פשוט מחזיר לעצמך קצת כח. האם זה לא מרגיש טוב? תהנה וזכור את מה שאתה מרגיש זה כמו! *זה* הטבע האמיתי שלך! אני מבטיח לך!

מוכנים להתחיל להגשים?