בעל עסק קטן – אתה יודע כמה הזמן שלך שווה?

האם היית משלם למישהו 500 ש"ח לשעה, כדי שיעשה משהו פשוט כמו: להוציא את הזבל, לפרסם באתרי מדיה חברתיים, לבצע מעקב אחר לקוח,  או לאסוף ציוד? כמובן שלא. 
עם זאת, בכל יום, בעלי עסקים קטנים משלמים יותר מדי עבור דברים כאלה – על ידי כך שהם עושים זאת בעצמם!

רובנו מעריכים את הזמן שלנו. אבל האם אתה נותן ערך לזמן שלך? כאשר אתה עובד בשביל מישהו אחר, קל לחשב זאת – זהו טווח המשכורת שלך. אבל כבעל עסק עצמאי, סביר להניח שאינך חושב כך. עם זאת, זהו אחד הכלים הטובים ביותר למתן עדיפות למה שאתה יכול להאציל על אחרים, למסור לעבודה חיצונית, או לעשות בעצמך. אם מעולם לא עשית את זאת, קבל כאן כמה דרכים לגישה הזו.

אם אתה בעל עסק הנותן שירות, לרוב תקבל תשלום רק לאחר ביצוע השירות שבוצע על ידיך או ע"י הצוות שלך. אז באיזה טווח דירוג אתה משתמש? בין אם זה 150 ₪ או 1500 ₪ לשעה, הערך שלך צריך להיות לפחות בטווח הזה. למה אתה מעריך אותו בפחות ?

אפשרות נוספת היא לשקול שלושה דברים:

  1. מהו יעד הרווח האישי שלך – מה שאתה רוצה להרוויח במשכורת או למשוך?
  2. כמה שעות בשבוע אתה מוכן לעבוד?
  3. כמה שבועות חופשה אתה רוצה לקחת – וכן, אתה חייב לקחת פסק-זמן ולצאת להתאוורר!

מתוך השימוש במידע הזה, אתה יכול בקלות לחשב את התעריף לשעה של "ערך" הזמן שלך.

הנה דוגמה פשוטה:
נניח שאתה רוצה לשלם לעצמך 500,000 ₪ בשנה, עובד 40 שעות בשבוע ולוקח שבועיים לחופשה. לאחר מכן ערך שעת העבודה שלך יהיה 500,000 ₪ חלקי 50 שבועות, מחולקים ל-40 שעות, או 75 ₪ לשעה.

אם החלטת באמת לתת לעצמך תמריץ, תסתכל על זה מנקודת מבט של מכירות או הכנסות. אחרי הכל, אתה הוא הבעלים והמנהיג של החברה, או העסק שלך. אתה מוביל את הדרך לתוצאות! החלף את ההכנסה האישית עם מטרת ההכנסות שלך. בדוגמה זו, נניח 3,000,000 ₪. ערך שעת העבודה שלך יהיה 3,000,000 ₪. 50 שבועות לחלק ל 40 שעות, או 1,500 ₪ לשעה.

בכל גישה שתבחר, מהר מאוד תבין שהזמן שלך שווה הרבה יותר מ 30₪ או 60₪. תפסיק לבזבז את הזמן שלך על משימות שאתה יכול בקלות להאציל, או למסור לעבודה חיצונית. תתמקד יותר בזמן היקר שלך, ועשה את מה שבאמת חשוב להצלחה שלך. אתה אמנם לא יכול להסיר מעצמך את כל המשימות בעלות הערך הנמוך, אבל ביטול של 30% מהם ייתן לך ערך מוסף גבוה מאוד!
תחשוב על זה, כשאתה מתכנן את הימים והשבועות הבאים שלך…

– תקבע לעצמך יעד הכנסה שנתי פורץ דרך!
– חלק את היעד ותקבע את ערך שעת העבודה שלך.
– תאציל לאחרים או תוציא למיקור חוץ עבודה שעלותה פחותה משלך!

מוכנים להתחיל להגשים?