המנכ"ל צפה את השינוי בזמן – המתחרים נשארו להתמודד עם זה

אחד הגורמים למשבר בעסקים: חוסר היכולת לזהות שינוי במרחב העסקי שלך, שאותו המתחרים שלך כן זיהו ובזמן. אם יש לקח אחד שלמדתי מהחברות שליוותי, זה זה!

מנהיגים אמיתיים מצליחים לצפות שינויים, האחרים נשארים להתמודד איתם.

דוגמה אמיתית וכואבת:
בחברה בינלאומית מובילה וידועה למוצרי צילום, צוות אנשי המכירות עבד מצוין. עד לא מזמן יחסית (2009), הם מכרו פִילְם למצלמות. הייתה תכנית פעולה משומנת בכל הארץ ונקודות המכירה היו 'מתוקתקות' במלאי, בבונוסים ובתמריצים.
כל מערך המכירות היה מגובה בפרסום נרחב בעיתונות ובמדיה של מבצעים והנחות לצרכנים. אנשי המכירות
עברו מנקודת מכירה אחת לשנייה כמו דבורים בשדה פרחים, החיים היו צוף…

זה החל במצלמות האלקטרוניות והמשיך לטלפונים הניידים.
הצילום האלקטרוני הפך את הקערה על פיה בשוק הצילום כמעט בין לילה. לאחר 125 שנה של עסקים כרגיל, סיפור ההצלחה נגמר תוך חודשים ספורים. ועדיין בארצות הברית, מנכ"ל החברה לא קרא נכון את המצב והצהיר, שהחברה תישאר תמיד מובילה, כי אין תחליף ראוי למוצריה. ב- 2012 החברה הכריזה על פשיטת רגל.

כיום, הדבר היחיד הקבוע הוא השינוי. הטכנולוגיה רק מאיצה את השינויים. עסקים מרגישים את זה עם המון לחץ. מישהו בא עם רעיון טוב ומיד אחריו באים 2 נוספים עם רעיונות יותר טובים. קצב מחזור הרעיונות הצטמצם ממספר שנים למספר חודשים. המתחרים שלך מסתכלים עליך דרך חלונות פתוחים:

סרטונים בגוגל, פוסטים בפייסבוק… כולם חשופים לגמרי בתקשורת ההמונית.

אז איך מנהיגים עסקיים מצליחים להישאר בחוד החנית, לעשות יותר עבורלקוחותיהם, ולהשיג יותר לקוחותמכל אחד אחר בענף שלך?

התשובה היא, שהמרחב העסקי שלך הוא כמו משחק שחמט ב-3 מימדים. כל מהלך שאנחנו עושים, מכיל בתוכו את ההגדרהוהציפייה למה הלאה. כדי להצליח, אתה צריך להיות בשליטה.

המנהיגים בכל ענף מוצאים את הדרך כיצד להפוך להיות שחקן שחמט, לא כלי שחמט.

אז איך תוכל לצפות את השינויים האלה באופק? ובכן, לכל משבר יש גורם. חפש אותו. תסרוק את השטח של השוק שלך, תמפה את המרחב העסקי של תחומך ותסמן את הגורמים שיכולים להיות "הדבר הבא". להזכירך: לא מזמן נכנסה אפל לשוק המוזיקה דרך מכירות באינטרנט. אף אחד בענף לא "שם קצוץ" עליהם, אך הם
הצליחו עם iTunes בגדול! כיום iTunes נחשבת לחנות המדיה הדיגיטלית הגדולה בעולם..

אין כזה דבר "אין סיכוי". כל אחד יכול להיות שחקן מוביל. תחליט היום האם אתה הולך להיות שחקן שחמט, או רק להיות כלי משחק בתוכו.

להצליח להשקיף על המרחב העסקי שלך מחדש. בשיחת חינם אחת של 60 דקות תוכל/י לראות דרך עיניים מנוסות אפשרויות ודרכים אחרות שמובילות אותך ואת הצוותים או העסק שלך לגלות ולפרוץ נתיבים שמובילים אותך ליצור יתרון ולהוביל.

מוכנים להתחיל להגשים?