התחום שלך הפך להיות ג'ונגל?

אז תהיה טרזן!

"התחום שלנו הפך להיות ג'ונגל" .זו הצהרה שאני שומע כמעט בכל מפגש עם מנהלים במרחב העסקי. אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. ניסינו הכל! ניסינו ייעוץ, השקעות מוגברות בפרסום, הכשרות, גיוסים מיוחדים, שיטות משונות. הכל!".

מהחברה לרכיבים אלקטרוניים השאירו לי פרטים וביקשו שאחזור אליהם, כשהכותרת העיקרית היא:
"התחום שלנו הפך להיות ג'ונגל" הנפגעים העיקריים הם המכירות ובקרת השוק, שלא מצליחים להבין את המרחב העסקי הנכון .בפגישה הראשונה ישבו המנכ"ל ו-3 סמנכ"לים והציפו בפנינו (2 מאמנים לחברה מעל 50 איש) בכאב גדול את מצבם בתוך ומחוץ לחברה, מול השוק עצמו ומול המתחרים.

– מתחרים משחקים "לא יפה", אין אינטגריטי.
– ניהול תזרים מזומנים לא יציב.
– הגברת התחרות – ללקוחות שלנו יותר קל "לבחור"
..ספקים אחרים בכל יום מחדש.
–.שיווק ושימור הלקוחות – שטף של התייחסות
..ללקוחות מצד המתחרים.
– אי וודאות – לא יכולים לתכנן לטווח ארוך.
– פתרון בעיות – לא מצליחים לפתור במיומנות.
– מציאת / הקמת / גיבוש הצוות הנכון – לא מצליחים
..לרתום לחזון החברה.

הכל? שאלתי, באמת ניסיתם הכל? לאחר כ-20 דקות שיחה 'נקייה' עם ההנהלה ,עלו כל המקומות שבהם היו
התאבנות, חסימות וחוסר פתיחות לשינוי, גם כשחוסר תוצאות והצורך לעמידה ביעדים דרשו זאת.

לאחר 6 חודשים הצלחנו להשיג:
– מתחרים משחקים "לא יפה", אין אינטגריטי:
בעזרת כלים תקשורתיים מתקדמים יצרנו מערך יציב של עמידה במילה בארגון, דבר שחיזק את הארגון בעיני הלקוחות שנשארו נאמנים.

– ניהול תזרים מזומנים לא יציב:
סיפקנו סיוע פיננסי מעולה. הסיוע שיקף לעומק את הארגון העובדים והלקוחות, דבר שאיפשר אקלים
נוח וליברלי יותר מול הבנקים ושיפור ניכר בתזרים.

– הגברת התחרות – ללקוחותינו יותר קל "לבחור"
ספקים אחרים בכל יום מחדש:
אבחנו ויצרנו מתוך סל מוצרי החברה 'משפחה נבחרת' שבה התמקדנו ושיווקנו בהצלחה מנצחת.

– שיווק ושימור הלקוחות – שיטפון של התייחסות
מעולה ללקוחות מצד המתחרים:
במקום לשכנע את הלקוחות הקיימים, שהחברה יכולה לספק להם טוב יותר, או זול יותר, ביצענו עבודת עומק
של מה הכי חשוב לחברה. בסיום תהליך מרתק, זה הפך להיות חלק ממנה – דבר שחיזק מאד את נאמנות
הלקוחות. מתוך זאת, הצלחנו להוזיל לחברה ב-50% את עלויות רכישת הלקוחות החדשים שלה.

– אי וודאות – לא יכולים לתכנן לטווח ארוך:
בעולם הדינמי של היום מנהלים נוטים להיות 'עם 'היד על הדופק'. זה אומר לעשות פעולות בלחץ ובמתח, שאינן
מתאימות לצרכים האמיתיים של הארגון. מצב זה גורם למנהלים תכנון לטווח קצר וארנק נעול, למצב של תקיעות!
באימון התמקדנו בצורך ובערך המרכזיים של החברה, ויצרנו תכנית אסטרטגית ל-5 השנים הבאות, תוך ציון
אבני-דרך חכמות שמובילות לצמיחה.

– פתרון בעיות – לא מצליחים לפתור בעיות במיומנות:
הסביבה העסקית המשתנה במהירות מציתה שריפות. מתוך הבנה זאת יצרנו מערך אבחנה לזיהוי סיכונים,
ויצירת נוהל לטיפול בבעיות במיומנות ,שמוביל לעשייה חכמה יותר.

– מציאת / הקמת / גיבוש הצוות הנכון – אי הצלחה
לרתום לחזון החברה:
אם הייתה בידינו הנוסחה לגיוס מושלם, אז היום הייתי מולטי-מיליונר. עם זאת, לאורך השנים מאז שנת 2000
ערכנו ב"תות תקשורת" עשרות אלפי גיוסים איכותיים בתהליך מעצים ומעורר השראה לכל אחד מהמועמדים
לגיוס, תוך זיהוי והתאמה מרבית למגויס עצמו ולמקום העבודה. ההתאמה המרבית הושלמה ע"י ליווי המגויס
בתהליך אמוני בחברה עד לקבלת WIN-WIN שמחובר בסוף התהליך לחזון החברה. תהליך זה עיצב מחדש את
חטיבת המכירות בעזרת צוות מנהלים ואנשי מכירות – אלופים מנצחים.

אני נהנה לספר כאן את קורות התהליך בחברה שבה עבדנו. זה אף פעם לא קל, אך למרות זאת כל התהליך
היה מלווה בתחושת הנעה כיפית, השראה מהרתימה האנושית, וההישגים האישיים והארגוניים של כל
המשתתפים בתהליך.

אם גם אצלך בארגון, בחברה ו/או בעסק, אתה נתקל באותם מכשולים המתוארים כאן, אשמח לשמוע ממך, בפגישה חינמית וללא תנאי, ולהיות בעל ערך עבורך ועבור כל המרחב העסקי שאותו אתה מייצג.

או התקשר לתיאום פגישה  054-4400136

אריה גרסיאני מאמן עסקי אסטרטגי
מוביל שינוי לצמיחה בעסקים

מוכנים להתחיל להגשים?