7 טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהם כדי לבנות עסק עצמאי רווחי

חוויה יכולה ללמד אותך המון. ההזדמנות ללמוד מהצלחות וכישלונות – יכולה לחסוך לך זמן, כסף,
הרבה תסכול- בעיקר כשזה מגיע לצמיחת העסק שלך. לפניך 7 טעויות, שכדאי להימנע מהן, או לתקן אותן.

טעות מס '1 : אני יכול לעשות את זה בעצמי

רובנו הופכים ליזמים, כי אנחנו מומחים או מיומנים במשהו, ומאמינים שנוכל לעשות את זה טוב יותר מאחרים, או לפחות טוב יותר מהבוס שלנו. אבל, בניית עסק מצליח דורשת יותר מאשר ידע טכני. אף אחד מאתנו אינו בקיא בכל דבר – לכן, תקיף את עצמך במומחים מתאימים, כדי לצמצם פערים. בין אם אתם שוכרים עובדים, או
פרילנסרים, עובדים עם מאמן/יועץ, יוצרים מיזמים משותפים, או שיתופי פעולה – חשוב שתהיה לך תמיכה זמינה. אל תנסה לעשות הכל בעצמך .

טעות מס '2 : מוצרים מעולים שהשוק לא מעוניין בהם

המוצרים או השירותים הטובים ביותר לא ימכרו, אם תפנה לאנשים הלא נכונים – אלה שסביר להניח שלעולם לא יקנו! השקעת זמן וכסף בקידום מוצרים, או שירותים שלך, לאנשים שאין להם את המשאבים, הסמכות או הצורך, היום או בעתיד הקרוב – זה גם מתסכל וגם יקר מדי. אז מי הם הלקוחות האידיאליים למוצרים ולשירותים שלך?
אתה חייב להיות ברור בעניין הזה. תברר היכן הם נמצאים, איך להגיע אליהם. רק לאחר מכן תפעיל משאבים כדי למשוך אותם פנימה.

טעות מס '3 : לדבר יותר ממה שאתה מקשיב

אם ברצונך להרוויח לקוחות, עליך לפתור את הבעיה שלהם, או למלא צורך שלהם. אז לפני שאתה קופץ למגרש המכירות שלך, קח את הזמן כדי לשאול שאלות, להקשיב בתשומת לב ולאבחן מה הלקוח צריך. התכונות והיתרונות שלך רלוונטיים, רק אם תוכל לפתור את הבעיה של הלקוח, או למלא צורך שלו. המצליחנים נוטים
להיות מאזינים טובים. כך תוכל להצליח יותר, כאשר אתה מדבר פחות ומקשיב יותר!

טעות המס '4 : אין בקרה

השקעת משאבים ליצירת תנועה בעסק שלך, בלי שיטה מוכחת להמרת הלקוחות ללקוחות משלמים, היא יקרה. בין אם לקוחות פוטנציאליים מגיעים אליך בטלפון, בדואר אלקטרוני, באינטרנט או באופן אישי, מערכת למעקב ובקרה מהירים היא המפתח לגידול במכירות. תשקיע זמן בפיתוח נוהל להפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים. נצל בעקביות את יתרונות הטכנולוגיה, תבניות ותסריטים לשימוש יעיל ולאפקטיביות. זה יגרום למכירות שלך להמריא.

טעות המס '5: התנהלות מקוטעת או ללא נהלים

המפתח לעסק יעיל הוא נהלים מתועדים לכל המשימות והפעולות הקריטיות, עקביות, שיפור ורווחיות מתמשכת. ואולם, הרבה עסקים מתעלמים מנהלי מעקב . טעות זו הופכת בולטת במיוחד, כשאתה שוכר, או מכשיר אנשים חדשים. נסה להעביר למיקור חוץ, או שתתחיל לאבד לקוחות עקב שירות גרוע, או איחורים
בסיום העבודות. תתחיל בכל פעם נוהל אחד, אבל הפוך את מעקב הנהלים לשיטה עדיפה בעסק שלך. התוצאות יפתיעו אותך.

טעות מס 6 : גיוס מהיר

עסקים קטנים רבים מגייסים מהר, מפטרים לאט. צוות חזק של אנשים, שתומך בעסק שלך, הוא בהחלט חשוב, אבל רק אם הם האנשים הנכונים. ישנן מערכות גיוס מוכחות וכלים, הכוללים את תיאור התפקיד ומטרות ברורות. דבר זה יסייע לעסק למשוך ולשמר אנשים איכותיים. תמיד תשכור עם מטרה, תשקיע בהכשרה, תתחייב לפיתוח צוות שלך ותהיה מוכן לוותר על מי שאינו בכושר.

טעות מס 7 : שיווק כמו ברכבת הרים

עבור עסקים קטנים רבים, פעילויות שיווק וההוצאה הנלווית נראית כמו רכבת הרים, התנועה מעלה-מטה מבוססת על כמה אתה עסוק, או איך אתה במכירות. אם השיווק שלך אינו סדיר, סביר להניח שהתוצאות שלך יהיו בהתאם. המפתח למשיכה ולשימור לקוחות הוא עקביות. עדיף לבחור 5-6 אסטרטגיות עיקריות באופן עקבי, ולא 10-20 מהן לפעמים .

אילו מתוך טעויות אלה משפיעות על הצמיחה והרווחיות שלך? שים אותן בראש סדר העדיפויות, כדי לתקן אותן – אחת בכל פעם, במידת צורך. ככל שתקדים לעשות זאת,המכירות והרווח שלך יגדלו מהר יותר.

מוכנים להתחיל להגשים?